Recenzja Filmowa 12! Królowa Katwe

Hola a todos!

Piękny dzień mamy, nieprawdaż? :)
Kolory blade nabierają jaśniejszych i cieplejszych barw, aż miło jest wstać z łóżka.
W końcu wiosna zobowiązuje, jak dzień mija? :)

Miałam napisać wczoraj, ale szperałam po sklepach internetowych i jakoś tak minutek brakło,
w poniedziałek oglądałam piękny film, bardzo bogaty we wszelkie emocje, od skrajnych do radosnych.
  •  Królowa Katwe (2016) 

     Katwe w Ugandzie. Niezwykle bystra Phiona Mutesi (Madina Nalwanga) wychowuje się w slumsach, a jej rodzina ledwo wiąże koniec z końcem. Pewnego dnia dziewczynka spotyka na swojej drodze Roberta Katende (David Oyelowo), który chce poprawić los dzieci, ucząc je gry w szachy. Szybko okazuje się, że dziewczynka ma niebywały talent. Phiona wkłada całą swoją energię w przygotowanie się do międzynarodowej olimpiady szachowej. Oparta na faktach, inspirująca opowieść o młodej dziewczynie z biednej afrykańskiej rodziny, która została światowej sławy szachistką. Rolę pełnej ambicji, wytrwałości i zaangażowania bohaterki zagrała rewelacyjnie młodziutka Madina Nalwanga.







    Ten film jest PIĘKNY! Obraz, który tam jest pokazany, uderza! Trafia w sam środek serca. Ubóstwo absolutne, brak dostępu do bieżącej wody, głód, który nie pozwala zasnąć, łachy dzięki, którym jesteś zrównany z błotem, uderzający smród powodujący szyderczy śmiech osób drugich.  
    Z drugiej strony ogromna siła woli, chęć odbicia się od dna i zapewnienia rodzinie lepszego i bardziej komfortowego życia, wiara czyni cuda, a ciężka praca popłaca. Fabuła jest taka autentyczna, historia wszech czasów, bo odzwierciedla los niejednych z Nas. Warto obejrzeć!! Polecam jak nigdy dotąd, szczególnie tym, którzy starają się zrozumieć wszystkich i są tolerancyjni.

    Mocne 8, a słabe 9/10!

     




    Dobrego dnia i mam nadzieję udanego seansu.

    Pozdrawiam
    BE.

Komentarze

  1. Oglądałam bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :) Film wydaje mi się, że jest godny polecenia :)

      Usuń

Prześlij komentarz